XRM היא, למעשה, תוכנה לניהול של קשרי לקוחות המיועדת להחליף את תוכנת ה- CRM המוכרת, שארגונים רבים עשו (ועדיין עושים) בה שימוש. התוכנה מיועדת לניהול יחסים עם לקוחות, ספקים, שותפים, עובדים בסניפים אחרים של הארגון, מתעניינים וקהלי היעד של הארגון. אם ניתן לסכם את מהותה של תוכנת XRM במשפט אחד ניתן לומר שמדובר בפלטפורמה המאפשרת הקמתם של יישומים עסקים כאלה ואחרים, כאשר הגורם האנושי נמצא במרכז השרשרת ומהווה חוליה מקשרת.
למעשה, ה-XRM היא תוכנה לאיסוף מידע בצורה מאורגנת ומסודרת המאפשרת שליפתו בעת הצורך באופן שיטתי, מהיר ומידי, והיא עוזרת לנו לבנות תמונה מלאה של הלקוח: על מאפייניו, העדופתיו, מידת השביעות הרצון שלו ועוד. ה- XRM אף עוזרת לנו לארגן את הליכי ה
שיווק בארגון, ועל כן שליטה בתוכנה זו יכולה לתרום רבות לאיכות ויעילות העבודה בכל ארגון גדול.
הלימודים בקורס XRM מיועדים למנהלים ובעלי תפקידים בכירים בארגונים שונים (פרטיים וציבוריים, חברתיים ועסקיים וכו'), המעוניינים לרכוש שלל כלים מתקדמים שיעזרו להם בתחומי ניהול קשרי הלקוחות וניהול המידע בארגון.
הלימודים מתאימים, כמובן, גם למי שעבד עם תוכנת
CRM, ומעוניין להכיר כעת את מחליפתה – תוכנת ה- XRM.
בעוד חלק מהמכללות בתחום אינן מציבות כלל תנאי קבלה ללימודים בקורס XRM, חלק מהקורסים בתחום דורשים מהנרשמים להיות בוגרי תואר ראשון ו/או בעלי ניסיון מעשי רלוונטי. כמו כן, לעיתים עורכות המכללות ראיונות קבלה, במטרה לבדוק את מידת התאמת המועמד ללימודים ולעיסוק בתחום.
הלימודים בקורס XRM אינם נחשבים לארוכים במיוחד, ומרבית הקורסים בתחום כוללים בין 50 ל-80 שעות לימוד ונמשכים בין חודשיים לחמישה חודשים. משכו המדויק של הקורס כפוף, כמובן, למספר שעות הלימוד הכולל ולמתכונת הלימודים – כלומר, מספר המפגשים השבועיים ואורכו של כל מפגש לימודים.
אם אתם מעוניינים ליהנות מלימודים אלו, היכולים לתרום רבות להתפתחותכם והתקדמותכם המקצועית, אך אתם חושבים כי תתקשו להשתלב בלימודי הקורס, עקב סדר יומכם העמוס – יש לנו חדשות שוודאי תשמחו לשמוע: מכללות רבות בתחום מציעות אפשרות בחירה בין לימודים בשעות הבוקר והצהריים ל
לימודים בשעות הערב ואחה"צ (או בימי שישי בבוקר), כך שגם אנשים עסוקים (כאנשים עובדים, לדוגמא), יכולים להשתלב בלימודים בנוחות, בשעות והזמנים המתאימים להם ביותר.
הלימודים בקורס XRM משלבים בין הקניית ידע עיוני ותיאורטי מקיף ומעמיק בתחום לבין תרגולים ושלל התנסויות מעשיות בעבודה עם התוכנה, כך שהכשרת הבוגרים הינה לעילא ועילא, ובסיום הלימודים האם אוחזים במיטב הידע, הכלים והמיומנויות בתחום.
לימודי XRM כוללים, לעיתים קרובות, את התכנים הבאים: מיפוי כלים ומגנונים לניהול ידע בארגון, מערכות בינה עסקית (BI), אסטרטגיות ניהול ידע בארגון, הפסיכולוגיה של האינטרנט, רתימת עובדים, מתודולוגיית ניהול הידע בארגון, קהילות ידע מקוונות, תהליך איתור צורכי ידע, שימוש ברשת לקידום המטרות העסקיות, אסטרטגיה ארגונית ומרכיבי ניהול הידע בה, עבודה עם שותפי תפקיד, אתגרי ההטמעה של פתרונות ניהול ידע, פורטל ארגוני, הפקה וניהול לקחים, ניהול ידע חוץ-ארגוני באמצעות אתרי אינטרנט ועוד.
בוגרי קורס XRM, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, יהיו זכאים לתעודת גמר מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם.