השכיחות של בעיית לקויות הלמידה, הפרעות הקשב והריכוז וקשיי הסתגלות והתנהגות עולה מאד בשנים האחרונות וילדים, הורים ומחנכים רבים מתמודדים איתן ועם השלכותיהן באופן יום יומי. התופעות מקשות על השתלבותם של ילדים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ובמסגרות חברתיות. ההתמודדות עם הבעיות אינה קלה ובמקרים רבים מוצאים עצמם ההורים והמורים חסרי אונים, ללא כלים וידע המאפשרים מתן עזרה לילד.
קורס איתור וטיפול בלקויות למידה מאפשר היכרות מעמיקה עם מגוון המנגנונים העלולים להקשות על הילד ולתפקד בצורה לא תקינה. בנוסף להבנת המנגנונים הפועלים על הילד, מציג הקורס את ההשלכות וההשפעות הרבות שיש ללקויות אלו על השתלבותו של הילד במסגרות חברתיות ומשפחתיות ומציג שלל אפשרויות טיפול.
הלימודים בקורס איתור וטיפול בלקויות למידה מתאימים, בראש ובראשונה, למורים (ובעיקר למורים לחינוך מיוחד), המעוניינים להכיר תחום זה ולרכוש שלל כלים שיעזרו להם לסייע לתלמידיהם המתקשים. יועצים חינוכיים ומטפלים (פסיכולוגים, מטפלים באומנות וכיו"ב) המעוניינים להעמיק היכרותם בנושא.
הורים לתלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז יכולים להרוויח המון אף הם מלימודים אלו, אך הם אינם יהיו יכולים להשתלב בעבודות בתחום – באם אין הם בעלי הרקע האקדמי והמעשי הנדרש.
תנאי הקבלה ללימודים בקורס איתור וטיפול בלקויות למידה כוללים, בדרך כלל, דרישה לתואר ראשון רלוונטי (חינוך, פסיכולוגיה וכו') ובחלק מהמכללות מקבלים רק מועמדים שברשותם גם תעודת הוראה. ראיון אישי, הבודק את מידת התאמת המועמד ללימודים ולעיסוק בתחום, מהווה אף הוא תנאי קבלה נפוץ.
הורים לילדים עם לקויות למידה יכולים אף הם להתקבל ללימודים, גם אם אין ברשותם תואר וניסיון מעשי רלוונטי, אך, כאמור, הם לא יזכו בתעודת ההסמכה שתאפשר להם לעסוק בקורס, והשתתפותם בקורס על תקן דומה לזה של שומעים חופשיים.
הלימודים בקורס איתור וטיפול בילדים עם לקויות למידה כוללים, בדרך כלל, בין 220 ל-280 שעות לימוד אקדמיות, והם נמשכים בין חצי שנה לשנה, בהתאם למתכונת הלימודים – מספר המפגשים השבועיים ואורכו של כל מפגש.
אם אתם מעוניינים להשתלב בלימודים אלו, אך חושבים כי תתקשו לעשות כן, עקב סדר יומכם העמוס, יש לנו חדשות טובות עבורכם: מכללות רבות מציעות אפשרות בחירה בין לימודים בשעות היום לבין
לימודי ערב וימי שישי בבוקר, כך שגם אנשים עובדים (ואנשים עסוקים אחרים) יכולים להשתלב בלימודים בנוחות ובקלות, בשעות והזמנים המתאימים להם ביותר.
חשוב לזכור כי גם אם תבחרו ללמוד במסלול ערב, לעיתים מתקיימים חלקי ההתנסות המעשית של הקורס בבתי הספר עצמם – ועל כן הם נערכים בשעות הבוקר והצהריים.
הלימודים בקורס מורה מומחה באיתור וטיפול בילדים עם לקויות למידה משלבים בין שלל תרגולים והתנסויות מעשיות לבים לימודים עיוניים ותיאורטיים מקיפים ומעמיקים, כך שבוגרי הקורס זוכים להכשרה איכותית במיוחד.
לעיתים קרובות כוללים לימודי איתור וטיפול בתלמידים עם לקויות למידה את התכנים והנושאים הבאים: מבוא ללקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, כלי איתור והערכה, חשבון, הבנת הנקרא, כתיבה,
הוראה מתקנת, מודלים של עיבוד מידע, מערכת הזיכרון האנושית, מערכת הקשב, שפה הבנתית והבעתית, עיבוד חזותי, עיבוד שמיעתי, השלכות על תפקוד יום יומי ובית ספרי, חשיבה מילולית ובלתי מילולית, היכרות עם מגוון אפשרויות טיפול והתמודדות בבית ובביה"ס ועוד שלל נושאי לימוד מרתקים.
בוגרי קורס איתור וטיפול בתלמידים עם לקויות למידה, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, יהיו זכאים לתעודת גמר מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם. בוגרי הקורס אשר הינם בעלי תעודת הוראה, יהיו זכאים לתעודת " מורה מומחה בתהליכי איתור וטיפול בתלמידים עם לקויות למידה", מטעם המכללה בה למדו.