עולם השיווק והפרסום הוא אחד התחומים הדינאמיים, התוססים והסוערים ביותר בכל ארגון ועסק. על העוסקים בתחום להיות עם יד על הדופק ולהכיר את המוצר אותו הם מקדמים, כמו גם את קהל היעד, מלפני ומלפנים, כך שהם יוכלו להעביר לקהל היעד מסרים אשר ישכנעו אותו להשתמש במוצר ולרכוש אותו.
תקשורת שיווקית (מרקום MARCOM) הינה חלק מרכזי בעולם השיווק, שכן היא כוללת את כל הדרכים להעברת מסר שיווקי ופרסומי לקהל המטרה – החל ממחזיקי מפתחות עם לוגו החברה המחולקים ללקוחות הפוטנציאליים, דרך הפקת אירוע השקה למוצר חדש, וכלה בדרכי פרסום מסורתיות יותר – כהובלת קמפיין פרסומי ב
עיתונות ובטלוויזיה.
למעשה, אנשי המרקום משלבים בעבודתם בין הפן השיווקי, הפרסומי והמכירתי, ועל כן חשיבותם להצלחת העסק רבה היא, וביכולתם להוביל את העסק או הארגון בהם הם מועסקים להגשמת מטרותיהם, למכירות רבות ולרווחיות גבוהה.
כיוון שעבודתו של איש המרקום הינה מורכבת למדי, ודורשת התמקצעות והתמחות בשלל תחומים, דרושים לימודים מעמיקים ומקיפים על מנת להצליח בתחום.
מספר מכללות מובילות מציעות קורסים איכותיים במיוחד, המכשירים את בוגריהם במיטב הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים לאיש התקשורת השיווקית המצליח. בעמוד זה תוכלו לקרוא מידע רב אודות הלימודים של תחום מרתק ומתפתח זה.
הלימודים בקורס תקשורת שיווקית מתאימים במיוחד לאנשי מקצוע מתחומי הפרסום, השיווק והתקשורת, כמו גם
לאנשי מכירות ומנהלים, המעוניינים להתמחות בתחום מרתק ודינאמי זה. כן מיועד הקורס לאנשי מרקום בתחילת דרכם, המעוניינים להעמיק ידיעותיהם בתחום ולרכוש שלל כלים ומיומנויות חדשות שיעזרו להם בעבודתם.
בעוד הלימודים בחלק מהמכללות שמציעות קורס תקשורת שיווקית פתוחים לקהל הרחב, וכל מי שמתעניין בתחום מוזמן לבוא ולהתמקצע בו, בחלק אחר מהמכללות בתחום הקבלה מותנית באי אלו תנאים.
בין תנאי הקבלה הנפוצים בתחום: מעבר של ריאיון אישי, הבודק את מידת התאמת המועמד ללימודים ולעיסוק בתחום. תואר ראשון או, לכל הפחות, תעודת בגרות מלאה, ידיעת אנגלית ברמה גבוהה וניסיון מעשי בעבודה רלוונטית (שיווק, פרסום, תקשורת וכיו"ב).
לימודי תקשורת שיווקית כוללים, בדרך כלל, בין 60 ל- 120 שעות לימוד אקדמיות, והלימודים בהם נמשכים כשלושה עד שישה חודשים.
אם אתם מתעניינים בלימודים בקורס מרקום ורוצים להירשם לקורס המרתק, אך חוששים כי סדר יומכם העמוס יקשה עליכם להשתלב בלימודים, יש לנו חדשות מעולות עבורכם! רבות מהמכללות בתחום מקיימות את קורס התקשורת השיווקית במתכונת של מפגש אחד לשבוע ו
בשעות אחר הצהריים והערב, כך שגם אנשים עובדים וסטודנטים יכולים להשתלב בלימודים המרתקים בקלות ובנוחות יחסית, בזמנים הנוחים והמתאימים להם ביותר.
הלימודים קורס MARCOM כוללים מגוון עשיר במיוחד של נושאי לימוד מרתקים. חלק מהמכללות בתחום אף מציעות לסטודנטים אפשרות להשתתף בסטאז' (עבודה מעשית) עם סיום הלימודים או כחלק מהליך ההכשרה.
בד"כ כוללים לימודי תקשורת שיווקית את הנושאים הבאים: תפקיד המרקום בארגון, מבוא לשיווק, תחומי האחריות של איש המרקום, תכנון וניהול התקציב, מיתוג ומיצוב, כתיבת בריף, השקת מוצרים,
שיווק באינטרנט – בניית אתרים, פעילות ברשתות חברתיות, קידום אתרים, כתיבה שיווקית, יחסי ציבור וקשר עם עיתונאים, מושגי יסוד בעיצוב גרפי, הפקת אירועים, כתיבה וניהול של תכניות שיווק, ועוד מגוון נרחב של נושאי לימוד מרתקים, אשר יהפכו אתכם לאנשי תקשורת שיווקית מן המעלה הראשונה.
בוגרי קורס תקשורת שיווקית – מרקום, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, יהיו זכאים לתעודה מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם.
בוגרי קורס תקשורת שיווקית יוכלו להשתלב במגוון עבודות בתחומי השיווק והפרסום – בחברות הייטק ומיזמי סטארט אפ, בחברות הסלולר והלוויין, בחברות מוצרי מזון והלבשה, ולמעשה – בכל ארגון, עסק וחברה המחזיקים במחלקת שיווק, פרסום ומכירות עדכנית ואיכותית.
בוגרי הקורס יוכלו לעזור להוביל את תחומי השיווק והפרסום במקום עבודתם ולהתברג בתפקידי מפתח בכירים וניהוליים, מרתקים, מאתגרים ורווחיים.
לסיכום, אם תחומי השיווק והפרסום מושכים את לבבכם, אם עולם התקשורת הוא איפה שאתם מרגישים בבית, ואם אתם מעוניינים להשתלב בעבודה מרתקת ומאתגרת בתחום יוקרתי – הלימודים בקורס מרקום – תקשורת שיווקית יכולים להתאים לכם עד מאד.
לימודים אלו יקנו לכם, תוך חודשים ספורים בלבד, את כל הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים לאיש תקשורת שיווקית מקצועי ואיכותי, כך שתוכלו להשתלב, בקלות יחסית, בשוק העבודה השוקק בתחום מרתק זה.