יועץ ארגוני הוא איש המקצוע האחראי סיוע לארגונים שונים להשיג את מטרותיהם, וזאת באמצעות הובלת תהליכים של שינוי, התייעלות וצמיחה בארגונים. עבודתו של היועץ הארגוני יכולה לתרום לכל ארגון וארגון ובכל מצב ותקופה, אולם עצותיו הטובות הופכות לחשובות במיוחד בעתות משבר ובמצבי שינוי.
אחריותו של היועץ הארגוני היא רבה, ועליו להתאים את עצמו לארגונים השונים להם הוא מייעץ, שכן כפי שכל אדם הוא עולם שלם בפני עצמו, כך הדבר גם בארגונים.
על כן מתחיל היועץ הארגוני את עבודתו באבחון של הארגון, על נקודות החולשה והחולשה שלו, מאפייני התרבות הארגונית והניהולית הקיימים בו, ומציאת הבעיות האופייניות לו, ולאחר מכן הוא פונה לגיבוש תכנית אופרטיבית הכוללת את הדרכים לפתרון של בעיות אלו, ובדרכים בהן ניתן להוביל את הארגון לתפוקתו המקסימלית.
לצורך השגת מטרות אלו מתמקד היועץ הארגוני הן בעובדים- תוך קידום תהליכים של הנעת עובדים ופיתוח מנהיגות, לדוגמא, והן בתהליכים הארגוניים (היבטים ממוקדי מערכת), בהם תורם היועץ הארגוני לגיבוש חזון ואסטרטגיה לארגון, להטמעת נורמות של איכות וכיו"ב.
תפקידיו של היועץ הארגוני הם רבים ומגוונים, וכיוון שפעמים רבות הוא "נודד" בין ארגון אחד לאחר, עבודתו נשארת תמיד מרתקת, מגוונת ורבת פנים.
הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני מיועדים למי אשר מעוניינים להשתלב בעבודה בתחום מרתק זה. הלימודים מתאימים במיוחד לעוסקים בתחום
ניהול משאבי האנוש, ניהול ופיתוח ההדרכה, פיתוח ארגוני, מנהל העסקים, ותחומים קרובים נוספים.
הקבלה ללימודי יעוץ ארגוני מיועדת, בדרך כלל, לבעלי תואר שני בלבד (עדיפות לבעלי תואר מתחומי מדעי ההתנהגות, החברה והניהול), כיוון שמדובר בהסמכה יוקרתית ומתקדמת במיוחד. לעיתים מתקבלים גם בוגרי תואר ראשון, אשר הינם בעלי ניסיון מעשי רלוונטי בעבודה.
כמו כן, בדרך כלל גם מותנית הקבלה ללימודים בקורס בעמידה בפני ריאיון קבלה אישי או וועדת קבלה, הבודקים את מידת התאמת המועמד ללימודים ולעיסוק בעבודה בתחום.
הלימודים בקורס יעוץ ארגוני הם לימודים מקיפים ומעמיקים במיוחד, ועל כן גם ארוכים יחסי: בדרך כלל הלימודים כוללים בין 350 ל-500 שעות לימוד אקדמיות, והם נמשכים בין תשעה חודשים לשנתיים.
אם אתם מעוניינים להירשם לקורס מתקדם ומרתק זה, אך אינכם בטוחים כי הלימודים בו יסתדרו עם סדר יומכם העמוס, יש לנו חדשות מצוינות עבורכם! חלק מהמכללות בתחום עושות מאמץ רב להנגיש את הלימודים גם לאנשים עובדים ועסוקים במיוחד, ועל כן, לעיתים, כוללים הקורסים רק פגישה אחת לשבוע, הנערכת
בשעות אחר הצהריים והערב, כך שגם אם עבודתכם דורשנית במיוחד, תוכלו ודאי למצוא זמן לפנות ללימודים מרתקים אלו, היכולים לתרום רבות להתקדמותכם המקצועית.
הלימודים בקורס הכשרת יועצים ארגוניים כוללים מגוון נרחב של נושאי לימוד עיוניים ותיאורטיים מרתקים, לצד צבירת ניסיון מעשי בעבודה – השתתפות בפרקטיקום, המלווה בהדרכה של מיטב המרצים בתחום. כך זוכים הסטודנטים לצבור ניסיון מעשי והיכרות רבה עם העבודה בתחום כבר במהלך לימודיהם.
לימודי ייעוץ ארגוני כוללים, בד"כ, את הנושאים הבאים: מבוא לארגון העסקי, תיאוריות ארגוניות מרכזיות, תרבות ארגונית, פסיכואנליזה ארגונית, מנהיגות וניהול, אבחון ארגוני, שינוי ארגוני, פיתוח מנהלים, פיתוח צוות, אתיקה מקצועית, הובלת שינוי, תהליכים קבוצתיים בארגון, ניהול קונפליקטים,
אמנות הפרזנטציה, תקשורת בין אישית, ועוד מגוון עשיר של נושאי לימוד מרתקים.
בוגרי הלימודים, אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הקורס – לרבות השלמת חובת הפרקטיקום והשלמת פרויקט הסיום – יהיו זכאים לתעודת "בוגר קורס ייעוץ ארגוני" מטעם המוסד בו השלימו את לימודיהם. חלק מהמכללות מעניקות לבוגריהם תעודה אשר הינה גם מטעם חברות ייעוץ ארגוני מובילות.
כמו כן, כדאי לברר האם תכנית הלימודים במוסד מוכרת על ידי איפ"א – האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני, שכן תכניות המוכרות על ידיו נחשבות כאיכותיות במיוחד, ובוגריהן משתלבים בשוק העבודה בקלות יחסית.
בוגרי קורס ייעוץ ארגוני נחשבים כאנשי מקצוע איכותיים במיוחד, ולרב הם "נחטפים" במהירות לעבודה בתחום – בחברות ייעוץ ופיתוח ארגוני, או כחלק אינטגרלי מהארגונים עצמם. כן יכולים הבוגרים לעבוד כפרילנסרים בתחום מרתק זה, ו"לנדוד" מארגון אחד לאחר.
לסיכום, אם אתם מחפשים קורס מעמיק ומתקדם, אשר יכשיר אתכם לעבודה יוקרתית ורווחית, בה תוכלו לתרום לארגונים רבים להשיג את מטרותיהם, להתפתח ולהתקדם – קורס ייעוץ ארגוני מיועד עבורכם.
קורס זה, המשלב בין עולמות תוכן מרתקים מתחומי הפסיכולוגיה ו
הניהול, יכשיר אתכם בידע עדכני ומעמיק בתחום, ובשלל כלים ומיומנויות, שיעזרו לכם להשתלב במשרות נחשקות במיוחד בתחום.