מידע כללי
בשנים האחרונות עברו רוב המשרדים מהפכה – ממקומות עמוסי תיקיות ודפים, הפכו רוב המשרדים לממוחשבים למהדרין.
שינוי זה גורר בעקבותיו גם אי אלו שינויים בעבודת מנהל המערכות המשרדיות, הנדרש בימינו, בין יתר תפקידיו, גם להיכרות מקיפה עם
תפעול המחשב ועם התוכנות הרלוונטיות השונות.
למעשה, אחראי מנהל המערכות המשרדיות לתפקודו השוטף והחלק של המשרד – החל ממענה לטלפונים (או דאגה כי מישהו יענה לטלפונים), דרך האחריות על התיוקים, וכלה בהפקת הדו"חות הרלוונטיים.
קורס ניהול מערכות משרדיות הוא קורס מעמיק ומקיף במיוחד, הנועד להכשיר אנשי מקצוע מיומנים, איכותיים ומקצועיים בתחום, אשר יוכלו לתרום רבות למשרד עליו הם אחראים.
לימודים אלו זוכים לפופולאריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות, שכן הם מקנים לבוגריהם תעודת מקצוע נחשקת (לבוגרים העומדים בהצלחה בבחינות משרד התמ"ת), אשר מהווה יתרון אדיר עת הקבלה לשלל העבודות בתחום.
אז אם אתם מסודרים ומאורגנים, בעלי כישורים בין-אישיים טובים ובעלי יכולות ניהול – קורס ניהול מערכות משרדיות יכול להתאים לכם עד מאד.
קהל יעד
הלימודים בקורס ניהול מערכות משרדיות מיועדים לכל המעוניינים להשתלב בשלל העבודות בתחום.
אם אתם מתעניינים בלימודי ניהול מערכות משרדיות, אולי תגלו עניין גם ב
קורס מזכירות רפואית, קורס מזכירות משפטית וקורסים נוספים מתחומי המזכירות והאדמיניסטרציה.
תנאי קבלה
בדרך כלל נדרשים המועמדים ללימודים בקורס ניהול מערכות משרדיות להיות בוגרי 12 שנות לימוד, בעלי ידע בעברית ואנגלית (לעיתים מתקיימים מבחני מיון בעברית ואנגלית), ובעלי יכולת עבודה בסיסית עם מחשב.
חלק מהמכללות ומוסדות הלימוד אף כוללים ריאיון אישי כחלק מדרישות הקבלה ללימודים.
משך לימודים
לימודי מזכירות סוג 1 כוללים, בדרך כלל, בין 280 ל-360 שעות לימוד אקדמיות.
רבים מהמוסדות והמכללות המציעים קורס מזכירות סוג 1 מציעים הן מסלולי לימוד המתקיימים בשעות הבוקר, והן מסלולים המתקיימים
בשעות אחר הצהריים והערב, כך שגם אנשים עובדים יכולים להשתלב בלימודים, בזמנים ובמועדים המתאימים להם ביותר.
נושאי לימודים
קורס ניהול מערכות משרדיות כולל מגוון נרחב של נושאי לימוד, הדואגים להכשיר את הבוגרים במיטב הידע, הכלים והמיומנויות בתחום.
בין הנושאים הנלמדים ברוב הקורסים בתחום ניתן למנות את: מינהל, תכתובת מנהלית,
אנגלית עסקית, יסודות החשבונאות, הקלדה עיוורת, תוכנות האופיס השונות – וורד (Word), אקסל (Excel), פאוורפוינט (Powerpoint) ואאוטלוק (Outlook), שימוש באינטרנט, תקשורת בין – אישית, קבלת קהל ויחסי ציבור, התמודדות עם מצבי לחץ, ניסוח מכתבים, ניהול זמן, ונושאי לימוד רבים נוספים.
תעודה
בוגרי קורס ניהול משרד, העומדים בהצלחה בכל דרישותיו, זכאים לקבל תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים בו הם למדו.
בוגרים העוברים בהצלחה את בחינות משרד התמ"ת בתחום, זכאים לקבל תעודת מקצוע "מזכירות סוג 1".
סיכום
לסיכום, אם אתם מעוניינים בלימודים שיקנו לכם מקצוע נדרש, הכולל אחריות על כל האספקטים השונים של ניהולו היומיומי של המשרד – לימודים בקורס ניהול מערכות משרדיות מיועד עבורכם.
לימודים אלו יקנו לכם את כל הכלים, המיומנויות והידע הדרוש למנהל המשרד האיכותי והמקצועי, כך שהשתלבותכם בעבודה בתחום צפויה להיות קלה ומהירה יחסית. אז אם גם אתם מעוניינים בהכשרה מקצועית מקיפה ומעמיקה – בואו ללמוד בקורס מזכירות סוג 1.